The fabulous life

Observatorul Astronomic Cluj-Napoca

Posted in Geekesque, The world around me by daianara on July 17, 2010

Hello people! Long time no see. Dar, inainte de imbratisari patimase si lacrimi de la bucuria revederii, ma grabesc sa scriu postarea asta pentru ca:

  • am fost ieri si am umblat o gramada pana sa gasesc toate informatiile
  • Observatorul nu are pagina web (eu cel putin nu am gasit)
  • cine este interesat sa se zgaiasca la planete noaptea poate gasi aici detalii
  • the good AND the bad need to be shown

Observatorul tine de Universitatea Babes-Bolyai iar adresa corecta este Strada Ciresilor nr. 19 (nu 15 asa cum indica Google Maps). Daca mergeti pana vedeti o usa+ un gard de sarma si o cladire funny looking in fundal (cele 2 cupole ar trebui sa fie un indiciu suficient) you’re in the right place. :D Numarul de telefon furnizat de Google, in schimb, este corect: 0264 594592.

Se poate vizita vinerea (oricine vrea) si sambata (grupuri organizate).  Un bilet de intrare costa 2 lei (elevi si studenti) si 4 lei (restul lumii). Prezentarea incepe la 21.30-22.00, in functie de cat de mult se intuneca afara. Noi am ajuns la 21 acolo (I’m obsessed about showing up early) si, fiind rugati sa asteptam afara, langa o parcela de teren cu iarba necosita de 2 ani, m-am ales cu vreo 10 muscaturi enorme de tantari. Good eating. :D

Ce se poate observa sunt Venus, Marte, Saturn, Luna, ceva satelit artificial si… nucii din curte care ridica linia orizontului considerabil.

Cupola Observatorului e destul de mica (m-as hazarda sa estimez vreo 15 mp). Suficient incat claustrofobia mea sa dea semne de revenire cand a intrat a 20-a persoana (btw, pitzi, e noapte, nu stiu ce cautai acolo in mini si tocuri de 12 cm -_-).

Nu mi-a placut ca a inceput prezentarea cu planeta X (in cazul asta Venus) si ca a trebuit sa asteptam vreo 30′ pana sa vedem urmatoarea planeta pentru ca tot intra lume. Get with the program!!! Plus ca era super intuneric si de la asta + caldura era sa adorm acolo.

Telescopul pe care il au este destul de vechi si, desi s-a pus intrebarea de cate ori mareste (A: 90-380 ori; hope I’m not wrong, eu asta am auzit), se pare ca nu e suficient pentru ca imaginea pe care o vezi are dimensiunea  unui sfert dintr-un bob de mazare.

In schimb a fost foarte tarea rotirea cupolei pentru a prinde partea dorita din cer. I want that roof too. :D Oh, vroiam si un telescop dupa ce am iesit de acolo (am abandonat dupa Venus si Marte pentru ca mergea foarte incet). Insa la 4000-10000+ lei nu ma bag. :P

Oh well, if you’re in Cluj you should definitely check it out. :D

PS: Operatorul este super!

12 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mihai said, on July 19, 2010 at 3:43 am

    nu exista prietene tantari in cluj. :O cu muscaturi de alte insecte trebuie ca te-ai ales. ;)

  2. daianara said, on July 19, 2010 at 6:54 am

    Nope, erau tantari. Mari cat China dar tantari.

  3. Mihai said, on July 19, 2010 at 12:43 pm

    :)) tot nu cred. nu rezista la altitudinea asta. stau in cluj de 5 ani imediat si nu am prins inca urma de tantar pe aici.

    si aia mari cat china sunt masculii lor. nu se hranesc cu continut uman, ci doar cu continut vegetal. ;)

  4. daianara said, on July 19, 2010 at 1:01 pm

    Mihai, apreciez interesul acordat gasirii insectei responsabile de muscaturile de pe pielea mea dar, pentru mine, raspunsul e destul de clar iar conversatia pe acest subiect se opreste aici. Te salut. :)

  5. Paul said, on July 29, 2010 at 11:18 pm

    Wow….credeam ca acest blog imi va dezvalui imensul mister al programului de vizita a publicului dar vad ca si aici ( desi este cel mai detaliat orar care l-am gasit dupa o juma’ de ora de googalit despre observator) este doar partial….chiar nu stie nimeni orarul acestei institutii? Varogmult lasati un comment cineva care poate divulga acest secret.

  6. daianara said, on July 30, 2010 at 6:23 pm

    Paul, cum scrie si mai sus, programul de vizita a publicului e vineri si sambata seara (vara-dupa 21.30). Daca ai nevoie de mai multe detalii poti suna la numarul de telefon indicat: 0264 594592.

  7. mmuerte said, on July 31, 2010 at 11:31 am

    Clujul imi va fi intotdeauna aproape (Alma Mater). It sucks though (just a tiny bit), at some stuff. Incearca, for a change, Planetariul din Baia Mare, cand ajungi pe aici (http://planetariubm.wordpress.com/). And while you’re at it, da o tura si pe la Muzeul de Mineralogie, daca nu l-ai vazut. It might worth your while. But then again, it might as well not.

  8. daianara said, on August 1, 2010 at 9:04 am

    Multumesc de recomandari. Sa vad daca prind vreun sejur pe acolo. :)

  9. Sebastian said, on November 7, 2010 at 5:31 pm

    Ola!
    Un mic sfat… daca iti doresti cu adevarat un telescop (refractor) poti sa iti gasesti (chiar in Cluj) la preturi mai mult decat acceptabile (~80 – 90 Euro).
    Mi-am cumparat si eu unul de la http://www.skywatcher.ro (magazinul e in Cluj). E ceva american (CELESTRON), garantie, everything.
    Enjoy!

  10. daianara said, on November 8, 2010 at 8:49 pm

    Salut! Mersi de pont insa cred ca a fost doar un moft de moment. Oricum, daca telescopul Observatorului nu mareste suficient, ma indoiesc ca as fi multumita de performanta unuia de 90€. Nasa’s website will do for now. PS: It’s hola. :)

  11. Ahnas said, on January 9, 2012 at 12:20 pm

    De la Venus la musca e tzantzari… Ma rog.

    Ii multumesc bloggerului pentru osteneala de a afla numarul de telefon, programul ba chiar si tariful (!) si de a le imparti si cu noi, muritorii de rand, care n-avem parte de o atatica pagina web a observatorului. :( Redactata si in word si tot ar fi bine! Eh, dar bine ca exista macar pagina asta!

    THX!

  12. lucysoft said, on March 8, 2012 at 9:15 am

    interesante opinii. Luneta Zeiss Coude din cupola observatorului disponibila publicului are un diametru de 150mm cu un raport focal f/15 deci o focala de 2250mm. Aceasta ar trebui sa “mareasca” suficient de mult pentru observatii – exemplu cu un ocular de 10mm grosismentul ar ajunge la 225x. Din pacate luneta este destul de veche si nu functioneaza la parametri optimi. Observatorul mai este dotat cu un telescop mai mare cu diametrul de 30cm, la fel mai poseda un telescop Coronado Solarmax pentru observarea Soarelui, etc. Gazda este dl. Mircea Liviu. Un alt observator apartinand de Academia Romana se gaseste in localitatea Feleacu, acesta avand in dotare doua telescoape Meade LX200 de 40cm si 30cm.
    Daca exista interes pe mai departe in acest domeniu, va informez ca In Cluj exista doua astrocluburi ce detin si ele instrumente variate si destul de performante. Unul dintre ele este Astroclubul Borealis (borealis.astroclubul.org) celalalt (din care fac si eu parte) Andromeda (www.astrocluj.ro).


Leave a comment