The fabulous life

Concediu medical

Posted in Cluj, Personal by daianara on October 22, 2010

Saptamana asta am fost/sunt in concediu medical. Contrary to popular belief, I am NOT dying.  Mi se pare destul de normal ca in momentul in care te simti prost sa ai dreptul la o anumita perioada de recuperare, acasa, la caldura. :)

Not everyone seems to think the same way. Cui i-am spus ca sunt in medical a reactionat de parca e musai sa fiu la pat. :))

Ce e nasol e aceea declaratie pe proprie raspundere pe care trebuie sa o semnezi cum ca nu pleci de casa si pot veni sa te legitimeze. I mean, wtf? Platesc impozite de ani de zile dar daca vreau sa ies sa-mi cumpar o paine si vin astia I’m fucked? Hardly seems fair.

In fine, good news is, am reusit sa-mi schimb medicul de familie. Fiind impartita intre 2 orase (Cluj 5 zile pe saptamana si Turda, ocazional, in week-end) nu avea rost sa raman inscrisa pe lista cuiva din Turda. Plus, the lady was a total bitch. Mutarea, desi a durat cam o luna, a fost relativ usoara. Stiam deja medicul din Cluj si aveam acceptul ei de a ma inscrie pe lista asa ca restul au fost doar formalitati:

  • copie dupa buletin
  • copie dupa acte de studii (diploma de bac, facultate, master). Mi s-au cerut pentru ca nu figurau date despre mine in baza de date a Casei de Asigurari de Sanatate in perioada cat am fost studenta.
  • adeverinta de salar (poate varia dar in general se cere o adeverinta de la locul de munca)
  • noul doctor de familie este cel care trebuie sa se adreseze celui de care pleci pentru a-ti solicita fisa medicala.
  • conform legii, trebuie sa treaca minim 3 luni (nu 6) de cand te-ai inscris pe lista unui medic pana cand poti solicita sa te muti la altcineva.

Astea sunt actele care mi s-au cerut mie, pot sa varieze de la caz la caz dar nu cu mult. Hope this helps! :)

Leave a Reply

