The fabulous life

Menta

Posted in Uncategorized by daianara on August 29, 2010

Dupa ce am fost confruntata de cateva ori cu lipsa plantelor aromatice din Cluj, am facut singurul lucru care se putea face. I got a mint plant! :D

E prima dintre cele 3 plante pe care vreau sa mi  le iau (celelalte fiind busuioc si ardei iute).  Flowers are just too hardcore for me. Mai sus e ghiveciul in care am transplantat-o dupa ce am scos-o din plasticul de la magazin (se gaseste la Carrefour btw).

Din cate am citit pe net, ii place umbra, solul umed si frunzele se smulg din varf, nu de pe margini. Am luat nota. Now I just hope the little plant is gonna make it. :)

Tagged with: , ,

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Void said, on August 29, 2010 at 2:29 am

    heeey! congrats! not only will it smell beautiful but it will enrich your life by giving you your fresh personal supply of aromatic oxygen :D

  2. daianara said, on August 29, 2010 at 10:55 am

    It does smell super! A great benefit is that cats don’t touch it because of the smell, hehe. I like it very much and hope she’s gonna make it cuz some of the leaves fell off a day or two after I got it. :/

  3. Void said, on August 29, 2010 at 12:05 pm

    if at first you don’t succeed try again! i also warmly recommend “lamaitza” for great smells. I myself go for citric trees but they don’t smell naturally. Also i was visiting a friend’s garden recently and he showed me two very different types of menta, one smelled exactly like wrigley’s spearmint. Oh, and in the village you should’ve smelt the wild thing wen dad cut the grass in the yard.

  4. daianara said, on August 29, 2010 at 6:55 pm

    Yeah, the great part is that it’s rather cheap (about 5 lei a piece). And yes, there are different types of mint, some of them are described here: http://casasigradina.ele.ro/Plante/Stii-sa-cultivi-menta-_–a11263.html

  5. Ghem said, on September 13, 2010 at 1:09 pm

    prima ta plantuta? sa-ti traiasca…e un pas mare inainte(o spun din experienta:)))

  6. daianara said, on September 13, 2010 at 4:33 pm

    Yup, e prima. Pana acum e bine, o ud la 2-3 zile, o curat de frunze uscate si, ca rezultat, s-a inaltat binisor si i-au mai crescut 2 tulpini. :D Waiting for the next one.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: