The fabulous life

Ghidul nefumatorului la fumat

Posted in Rants by daianara on October 18, 2009

La frumoasa varsta de (inca) 24 de ani, am avut geniala idee de a incerca sa fumez. De a face ceva cu mainile cand sunt intr-un bar in afara de  a gesticula (is curioasa de intrepretari aici). De a avea un punct de inceput la aproape orice fel de socializare. Si de a incerca sa fac rotocoale de fum cu buzele.

Prima incercare a fost pe la 3 ani. Tigara Carpati a bunicii. Mi-am tusit si ochii din cap. Cred ca asta era si scopul. “See, it’s bad for you, now go away”. A 2-a incercare, pe la 5-6 ani. Pipa unchiului. Fara tutun in ea dar cu acelasi efect. Si acum a 3-a. In  fata la standul de tigari din mall, ca un copil in magazinul cu bomboane. All the pretty colours and all the pretty packages. Pretty, expensive packages! Vicii. Bad. Spank me baby one more time!

“As vrea…un pachet de Marlboro”

“De care?”

Newbie answer: “Umm…cel alb, pe care il aveti in fata. 8,2 lei”.

“Filter Plus Extra?”

“Da, ala.”

Who the fuck comes up with these names? Scurte, lungi, mentolate, filter, extra, plus, minus. ..wtf? Turns out ca alesul tigarilor e o arta, bazata pe continutul de gudron, nicotina and something else I don’t really remember right now. Turns out ca am ales cele mai slabe tigari facute vreodata de man kind, in afara de cele din paie. Fix genul de tinut in mana intr-un bar si cu efect aproape 0.  Yaay?

Efecte obtinute dupa 2 tigari (got bored and quit after 2):

  • getting high-fail. Must try something else.
  • smoking while drinking wine and having a bubble bath-check
  • stinking up the place- double check
  • tigara de dupa- pending
  • liking it-not really

Mi s-a spus ca foarte putine persoane devin dependente de tigari daca se apuca de fumat dupa 20 de ani.  Mi s-a explicat si cum se tine tigara pe buze, nu tot filtrul in gura, si cum trebuie sa tragi fumul in plamani, nu doar in gura, fiindca e mult mai probabil sa faci cancer la gat decat la plamani. So yeah, subiectele de discutii in timp ce fumezi sunt cum nu se poate mai dragute, relaxante si comforting.

Concluzii:

  • I can smoke  a cigarette without chocking.
  • Sunt curioasa de un trabuc. Oricum, nu mai mult de unul.
  • Probabil pachetul ala de tigari cumparat o sa-l tin drept amintire.
  • All my smoking friends wanted to slap me. Whaaaaaat?

PS: Real life versus as seen on TV. Parcarea subterana a mall-ului, iarna, cand iti iei turturii de pe haine cu lopata, nu e exact Marlboro country.

PS 2: Intr-o vreme am fost foarte interesata de filmul asta.

Tagged with: ,

19 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ghem said, on October 18, 2009 at 2:29 pm

    nu devii dependenta din 2 tigari dar daca perseverezi peste o jumatate de an vei descoperi ca iti e foarte greu fara ele:D

  2. daianara said, on October 18, 2009 at 2:45 pm

    De luat in considerare: 200-300 de lei pe luna pentru asta. And the yellow teeth and the stench and the possible sickness. Nu cred ca merita sa perseverez in asta. :)

  3. Ghem said, on October 18, 2009 at 5:16 pm

    da. din nefericire, eu am perseverat.

  4. daianara said, on October 18, 2009 at 5:26 pm

    Then you can trick others in joining you. :P Whichever the side, see the benefits.

  5. xelomon said, on October 19, 2009 at 1:19 pm

    Fumatorii sunt mai activi social. Vad asta la mine in firma, se strang oamenii la tigara si toaca tot departamentul. Acolo se afla ultimele noutati, se barfeste la greu (cine zicea ca barbatii nu barfesc?) si se leaga prietenii temeinice in vederea primelor.
    Deci ia vezi :)

  6. thecreatrix said, on October 20, 2009 at 9:10 am

    Şi la noi in firmă se socializează la ţigară. Plus ca acolo sunt tinerii (ăia fără familii) si vorbim toate măscările din lume. Şi acolo se află cam tot. Păi unde altundeva?

    Eu vreau să fumez maxim 1 sau 2 pe zi. Şi alea mai slabe decât ale lui Diana, Kent 1, deci paiele de la bunica is mai tari.

    Babe, cumpăr eu trabuc pt. ziua mea. Să imi zici din timp de care vrei: vanilla, cherry etc.

  7. d.orin said, on October 20, 2009 at 8:00 pm

    deci.
    daca ai rezistat pana la varsta asta fara sa fumezi, n-ai pierdut absolut nimic.
    intr-adevar, fumatul ajuta uneori la socializare. numai uneori.

    din tot ce zici suna interesant numai
    “smoking while drinking wine and having a bubble bath-check”
    ca asta n-am incercat…

    restul… se poate si fara fumat… :-“

  8. d.orin said, on October 20, 2009 at 8:02 pm

    ah, da uitasem sa zic de film.
    de ce zici ca intr-un timp erai interesata?
    pana la urma l-ai vazut sau nu?
    nu mai stiu exact subiectul, dar cand l-am vazut tin minte ca mi-a placut :D
    asa ca ti-l recomand :)

  9. daianara said, on October 21, 2009 at 1:57 pm

    Guys, stop posting fix cand eu fac pauza de net. It’s annoying to miss out on so much!
    @Dorin, l-am vazut si m-a plictisit subiectul. Insa tipul, e adevarat, face toti bani.
    Little girl: My mom said smoking is bad and can kill you.
    Guy: Is your mom a certified expert?
    Little girl: No…
    Guy: Well then her opinion doesn’t really matter, does it?
    ^Aproximare
    @Creatrix, mi-e fix acolo ca-i vanilla sau cherry. Coz nu cred ca o sa se simta diferenta in abur. Sa zicem cherry, why the fuck not. Si trenuri, nu uita trenuri!! (OMG, the things I say on mah blog).
    @Xelo: Mare dreptate ai. Si eu aflu chestii si cand vorbesc cu restul oamenilor toti le stiau deja. Why? Coz au fost la tigara. Hmm…merg si eu, chiar daca numaii sa inspir aer de parcare.

  10. evergreenstory said, on October 23, 2009 at 9:37 pm

    Io fumez de multa vreme. Insa acum le-am rarit. Fumez la ocazii sau cand beau ceva alcooale.

    Nu te mai apuca ca n-are rost.

    Plus ca e funny. Unii incearca sa se lase (plasturi, pastile, yoga) si tu vrei sa te apuci

  11. daianara said, on October 24, 2009 at 10:25 am

    Pai da, ca asa e in viata, brunetele vor sa fie blonde, cele cu par intins il vreau cret, mignonele vor sa fie inalte si eu vreau sa stiu sa fumez. Incercarea asta n-a avut nici un alt scop decat acela de a vedea cum e si daca pot sa o fac. Raspuns: da. M-am calmat acum. :)

  12. LittleGreenLies said, on October 24, 2009 at 4:58 pm

    Nu avem nevoie de tigari ca sa fim fapturi sociale; daca era asa ne nasteam toti cu un pachet de tigari in mana. Scuzele cu fumatul la serviciu pentru socializare sunt exact asta – motive pentru a justifica un viciu. Nimeni nu te impiedica sa iei o pauza impreuna cu colegii fumatori; nu cred ca iti va baga nimeni o tigara pe gat si nici nu te vor da afara din grup… Si, sa fim seriosi, mai bine fumezi pasiv o data pe zi decat activ de 20 de ori.

    Este vorba de dependenta psihologica; ea te face sa crezi ca renuntarea la viciu iti va afecta aptitudinile sociale. Odata depasita o anumita perioada critica dupa renuntarea la fumat, acest gand dispare. Nu te mai simti incapabil din punct de vedere social, dimpotriva, incepi sa intelegi cat de deranjant este fumatul pentru un nefumator. Mai mult, realizezi ca nu te intalnesti cu prietenii pentru a fuma; exista lucruri mult mai amuzante si nici unul nu necesita o tigara intre degete. In Romania, si in general in fostul bloc estic, numarul fumatorilor este mare si ca atare fumatul este un obicei tolerat. Insa in tari precum Olanda si Franta, fumatul este interzis acum in baruri si chiar cluburi (trebuie sa iesi afara ca sa fumezi si nu ai cum sa nu te simti penibil si scarbit de propriul viciu cand iesi 5 minute in frig ca sa iti tragi repede portia de nicotina), iar numarul celor care considera fumatul ca fiind un obicei respingator este tot mai mare.

    Da, sunt fumator si incerc sa ma las. Si parerea mea este ca primul pas este sa renunt la astfel de scuze. Si uite cum mi-am infruntat eu demonii la tine pe blog :))

  13. daianara said, on October 24, 2009 at 5:42 pm

    Dupa un pic de sapat am gasit video-ul pe care vroiam sa-l postez:

    L-am vazut de ceva vremea si cred ca reprezinta foarte bine atitudinea din alte parti fata de smoking. Ca sa nu mai zic de celebra reclama in care toti fumatorii se aduna pe un balcon si acesta se prabuseste. So yeah, depinde foarte mult si tara in care te gasesti si parerea majoritatii despre acest subiect. Eu nu ma atingeam de tigari insa ieseam/ies destul de des la “pauza de tigara”. Them smoking and me…not. Insa aici nu prea vad situatia din video, sa ai o camera in care sa te aduni in pauza…just to chat. Now that would be lovely. :)

  14. devland said, on October 25, 2009 at 2:41 am

    Congrats for not being part of the herd.

  15. evanb0 said, on November 5, 2009 at 9:56 am

    Re: “viaţă socială mai activă”

    Pe undeva e şi adevărat… Aproape toate localurile sunt pentru fumători, deci dacă un nefumător ca mine care e şi încăpăţânat (urăsc putoarea şi tuşesc rău de la fum) vrea să iasă, nu prea are unde. Şi uite aşa stau în casă sau ies mega-rar and I don’t meet new people or have the wild fun others have :))

  16. daianara said, on November 6, 2009 at 9:09 pm

    Wild fun? Not really, going out can be far more boring then expected. Si distractia depinde de mai multi factori, nu doar sa fi intr-un local de fumatori. Insa la ce ai dreptate e ca in Ro. majoritatea patronilor incurajeaza fumatul in localuri pentru ca astfel vin mult mai multi oameni. De unde rezulta ca suntem o natie de viciosi.

  17. Elena said, on November 7, 2009 at 2:01 am

    Don’t worry, nu suntem singurii. :) Din experinta mea (destul de limitata pana acum, e drept), si putin dincolo de granita de vest sunt mai misto barurile pentru fumatori.

  18. daianara said, on November 8, 2009 at 11:59 pm

    Eu ziceam ca nu ma deranjeaza fumul, and it’s fine daca stau la o vreo juma’ de metru de persoana. Dar cand sunt 5 care fumeaza in acelasi timp, am observat ca mi se face greata. Weird. @_@


Leave a Reply

